12.6.08

Xarxanet.org publica una reflexió de Josep Maria Canyelles sobre el cas Air Berlin al voltant de les empreses i la política

Davant tota la polèmica desfermada pel cas Air Berlin, Josep Maria Canyelles hi aporta una reflexió més enllà del fet estrictament lingüístic per abordar un enfocament basat en les relacions empresa - societat en el marc de la responsabilitat social corporativa.





Air Berlin: política d'empresa o empresa polititzada?



El cas Air Berlin, amb les declaracions del seu director general mitjançant un article a la seva revista corporativa, obre de nou l'oportunitat de reflexionar sobre la responsabilitat social de les empreses, el seu paper a la societat i al mercat.

El cas Air Berlin suposa el salt d'una empresa al món de la política, ja que les seves declaracions no s'han limitat a expressar quin són els usos lingüístics de la companyia sinó que han pretès opinar sobre aspectes que formen part del govern d'un territori. La seva direcció manifesta estar sorpresa per l'allau de correus de queixa rebuts, en una campanya que no s'explicaria si no fos pel gest de la direcció d'Air Berlin de fer un posicionament ideològic. Tradicionalment, hom ha entès que les empreses no feien declaracions referides a l'esfera de la política, en el sentit ideològic i partidista. En cas que acceptéssim obertament que això ha de canviar, seria exigible que aquestes empreses publicitessin el seu ideari ja que aquest passaria a ser un atribut més de la seva oferta de valor, ja sigui per bé o per mal. Si una empresa entra en aquest terreny, ha d'acceptar també que se la pugui criticar... [llegir article sencer a xarxanet.org]

Article en PDF


PD: el diari digital vilaweb s'ha fet ressò d'aquest article:








PD: el diari digital Tribuna Catalana s'ha fet ressò d'aquest article.


Traducir CASTELLANO Translate ENGLISH Traduire FRANÇAIS Übersetzen DEUTSCH Arrevirar ARANÉS