20.8.07

Intel ha de retirar anunci presumptament racista


Fa uns mesos publicàvem l'escrit Dolce & Gabbana cedeix i retira el seu anunci a tot el món. Ara li toca el torn a Intel, que ha anunciat que retirava el seu anunci abans que sortís publicat (solament ha sortit en un parell de revistes). L'anunci reflecteix un home blanc amb posat dominant i un grup de corredors, tots negres, amb posició acotada, llestos per a sortir corrents.

En el cas de Dolce & Gabbana dèiem que, fos com fos, l'empresa ja havia aconseguit un gran èxit, que se'n parlés, que el nom de l'empresa sonés. En el cas d'Intel, tractant-se d'una empresa d'electrònica i havent retirant l'anunci d'immediat, és evident que no estem davant un cas similar, sinó merament un error de manca de sensibilitat per part dels publicitaris, dels responsables de la comunicació de la pròpia empresa i dels seus mecanismes de control.

Seria bo pensar en la major responsabilitat social i sensibilitat per part de les companyies publicitàries. Amb una anunci com aquest poden crear un maldecap per a la seva clientela. S'ho haurien de pensar dos cops. I seria bo que quan es fa una denúncia pública d'un anunci, com en aquest cas, també es fes constar l'empresa creativa que en té l'autoria, per a una major transparència i per tal que també es puguin escrutar les polítiques dels proveïdors que tenen un impacte en la creació de valors socials.

En tot cas, ens congratulem que ràpidament s'hagi tret de circulació. Que no se'n parli més!

http://technology.timesonline.co.uk/tol/news/tech_and_web/article2192554.ece