7.3.07

Dolce & Gabbana cedeix i retira el seu anunci a tot el món


L'empresa Dolce & Gabbana segueix amb la seva idea: la foto de la seva última campanya en què es veu un home subjectant pels canells una dona tombada a terra no és apologia de la violència sexista sinó que és art en estat pur.

Tot i així, cansats de tanta polèmica, han pres la decisió d'ordenar-ne la retirada a tot el món. De fet, ja l'havien retirat de Catalunya i de l'estat espanyol després que tots dos governs en demanessin la retirada, però sota el pretext d'un suposat endarreriment cultural en matèria publicitària. Més info al Periódico

Sigui com sigui, l'empresa ja ha aconseguit un gran èxit, que se'n parlés, que el nom de l'empresa sonés. Igual que han fet altres, de vegades una acció en el límit, que doni lloc a interpretacions, que generi un intens debat, pot suposar una sulenta campanya de màrqueting. No deu ser que algunes companyies publicitàries ja ho tenen molt clar i aquesta és l'estratègia de notorietat de marca?

En contrapartida, les estratègies d'RSE haurien d'anar més enllà de la crítica puntual, la campanya, i generar record de conductes anòmales per tal de conformar actituds de compra ponderades i més enllà de l'acte puntual però també trencant el benefici de la notorietat de marca aconseguit amb instruments no prou ètics.