3.3.18

El 62% de les empreses mundials enquestades mostren els ODS d'alguna manera als seus informes

  • 5.000 empreses i organitzacions van pujar els seus informes de sostenibilitat a la base de dades Global Reporting Initiative (GRI) el 2017.
  • El dipòsit alberga una col·lecció de tots els informes de sostenibilitat, incloent-hi, entre d'altres, aquells escrits amb les directrius i estàndards de reconeixement internacional de GRI.
Una consultora suïssa ha escanejat la base de dades a la recerca de dades i tendències interessants.
 
Transició lenta a les normes GRI

 
La utilització dels nous estàndards de GRI es mostra en només el 8% dels informes l'any 2017. La majoria dels informes (38%) segueixen utilitzant les guies G4 de GRI. Això és bastant sorprenent ja que aquest últim ja no és vàlid després del 30 de juny de 2018.

 
Si s'utilitzen les directrius o els estàndards GRI, és el nivell d'adherència bàsic, a diferència del Comprensiu, que es preferia més sovint. Sembla que les empreses no veuen un gran avantatge en publicar un informe d'acord amb el nivell d'adhesió més exigent.



El sector financer és líder
 
La majoria dels informes de sostenibilitat són produïts per empreses del sector financer (14,6%), seguides d'energia (6,7%) i menjar i begudes (5,8%). El nombre d'agències estatals, organitzacions no governamentals i universitats que informen sobre el rendiment de la seva sostenibilitat encara és força baix, però augmenta constantment.


Presentació de tendències
  • La directiva de la UE 2014/95 ha estat vigent des de principis de 2017. Requereix que totes les empreses de la UE amb més de 500 empleats informin de forma transparent el seu rendiment de sostenibilitat. Més de 6.000 empreses a Europa estan subjectes a aquest nou requisit.
  • El 2017, hi va haver una creixent demanda de dades ASG (Ambientals, Socials, Governança) perquè fossin utilitzades als informes per la deguda diligència i la gestió estratègica.
  • En el passat, el terme "sostenibilitat" s'ha utilitzat en un grau similar al terme "responsabilitat social empresarial" (RSE). No obstant això, l'equilibri s'ha inclinat a favor de la "sostenibilitat", a causa sobretot del llançament dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (ODS) el 2016.
  • Moltes empreses han començat a alinear els seus objectius de sostenibilitat amb un o més dels 17 SDG, i una enquesta recent que indica que "el 62% de les empreses mundials enquestades ara mostren els ODS d'alguna manera als seus informes".
  • S'han adoptat noves tecnologies de mitjans en informes de sostenibilitat. En els últims anys, és menys habitual que els informes s'imprimeixin (i en tot cas amb menys còpies) i, ​​en canvi, estan disponibles com a PDF, i alguns ofereixen l'opció de "personalitzar l'informe" seleccionant i descarregant només les seccions o temes que es troben d'interès per al lector.
  • Amb aquest nou pas, els informes interactius implementats com a webs minisites en format HTML amb infografies, breus clips, jocs i altres funcions especials semblen créixer en popularitat. El propòsit subjacent és que els informes siguin més atractius per als diferents grups d'interès.