4.4.15

Rere la marca. El paper de les 10 grans empreses d'alimentació i begudes en el sistema alimentari

Al Pakistan, les comunitats rurals afirmen que Nestlé s'embotella i ven aigua subterrània de moltíssim valor prop de pobles que no poden permetre aigua potable. El 2009, Kraft va ser acusada de comprar carn de boví a proveïdors brasilers involucrats en la tala de arbres a la selva amazònica perquè pastara el bestiar. I actualment Coca-Cola s'enfronta a denúncies de treball infantil en la seva cadena de subministrament a les Filipines
Durant l'últim segle, les poderoses empreses d'alimentació i begudes han gaudit d'un èxit comercial sense precedents. No obstant això, mentre aquestes empreses han anat prosperant, els milions de persones que els proveeixen de la terra, l'aigua i el treball necessaris per elaborar els seus productes s'enfronten a unes dificultats cada vegada majors. Ara, factors com el clima, cada vegada més canviant, els impactes negatius en les comunitats i una base de consumidors cada vegada més exigent estan obligant a la indústria a replantejar la seva forma de fer negocis. En aquest informe, Oxfam avalua les polítiques socials i mediambientals de les deu empreses d'alimentació i begudes del món, i els insta a prendre les mesures necessàries per crear un sistema alimentari just.



Per obtenir més informació, visiteu la pàgina http://www.behindthebrands.org