2.3.15

Reflexionant sobre RSC a l'MBA de la UB

Aquesta setmana passada he fet les sessions de Responsabilitat Social a l'MBA de la Universitat de Barcelona, amb una colla d'alumnes molt motivats, procedents en la seva majoria de llatinoamèrica. Hi faig tres sessions de tres hores, que serveixen per reflexionar sobre el sentit estratègic de la Responsabilitat Social de les Empreses o Corporativa i perquè coneguin els aspectes bàsics de la metodologia.

Col·laboro en l'MBA de la Universitat de Barcelona des del 2006, en els primers anys organitzat des de l'IL3 (Institut for Lifelong Learning). Un parell de coses no ha canviat en tots aquests anys i és que d'entrada tothom creu que això de l'RSE és un enfocament per a grans empreses i que es vincula especialment a la comunicació.

Per això, procuro sempre desarticular aquests apriorismes que dificultarien abordar el sentit més profund de l'RSE. Sento haver complert amb una part dels objectius proposats quan després de les sessions tornen a les empreses o als seus països amb una visió renovada de l'RSE, entenent que afecta qualsevol tipus d'empresa o organització i que respon més a un enfocament de gestió que no a una estratègia comunicativa, que per ella mateixa no tindria molt de responsable si no s'entén com una rendició de comptes d'un sistema de gestió o la construcció d'un atribut de marca basat en factors reals.


Actualment es programa des de l'UB Business, una plataforma que centralitza i coordina la recerca en empresa de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (UB). La seva missió és construir una reputació d’excel·lència internacional de recerca en les principals àrees de l’empresa. UB Business també ofereix el Programa Executive MBA per proporcionar als estudiants un punt de vista ampli de la gestió, habilitats directives i tècniques de gestió en l’ambient actual; cada vegada més canviant, competitiu i complex.
Podeu veure l'equip de professors i professores de l'Executive MBA 2014-2015.


Entrades anteriors: