12.2.15

Col·laborant a integrar la Responsabilitat Social dins els màsters de comunicació

Aquest dissabte vaig tenir l'oportunitat de fer tres sessions per a explicar el sentit empresarial de la Responsabilitat Social Corporativa amb alumnes de direcció de comunicació de dues universitats, una de catalana i una de boliviana: l'IDEC-UPF i UPSA.

Als estudis de Màrqueting de la Universidad Privada de Santa Cruz de la Sierra - UPSA vaig fer-hi una sessió online de 90 minuts, conversant amb els alumnes sobre el sentit empresarial de l'RSE, sobre les diferències entre les empreses grans i les pimes, i les diferències entre països. Aquesta universitat va ser creada fa 30 anys per la Cámara de Industria, Comercio, Servicios y Turismo de Santa Cruz, i és una institució amb una gran reputació, amb un paper reconegut per institucions locals, nacionals i internacionals.

A l'IDEC (Universitat Pompeu Fabra) vaig fer-hi dues sessions de 2 hores i mitja, repetida per a dues aules, una en català i una altra en castellà. Es tracta dels alumnes del Màster en Direcció de Comunicació, que prepara els professionals que hauran de liderar la comunicació en tot tipus d'organitzacions: empreses, institucions públiques, ONG's... La formació que reben els capacita per planificar i executar plans de comunicació, així com establir i guiar estratègies complexes de relació amb tots els públics i grups d'interès a través de diferents canals: des de la relació interpersonal a les xarxes socials, passant pels mitjans de comunicació i la publicitat. El programa està impartit per un conjunt altament qualificat de docents en el qual es combinen acadèmics de la UPF amb directors de comunicació, consultors, analistes i periodistes en actiu. Els participants del Màster en Direcció de Comunicació aconsegueixen una especialització clau per al desenvolupament de la societat de la informació al segle XXI.