6.9.14

Proposen l'ús de la bicicleta com a retribució flexible

L'empresa Grass Roots va presentar al Ministeri d'Hisenda un manifest a favor de l'ús de la bicicleta com a retribució flexible per afavorir l'ús de les dues rodes per anar a la feina. 
  • Un dels beneficis més evidents i immediats és el de la reducció d'emissions de CO2. L'associació estima que es deixaria d'emetre una tona anual per cada tres ciutadans que fessin de la bicicleta seu mitjà principal de transport.  
  • L'altre gran benefici és a la salut, que afecta directament a l'absentisme laboral, que se situa en una mitjana de 11,4 dies per treballador i any a Espanya: "L'ús de la bicicleta podria reduir aquest absentisme en un 20%", asseguren des de les organitzacions probici.  
  • Això comportaria la reducció de despesa sanitària i ajudaria a millorar la condició física. "El benefici d'anar en bici a la feina és immediat, en dos o tres dies tens una sensació de millora i benestar". Així ho assegura Alberto Sacristán, director mèdic de SportSalud.
  • Suposaria un impuls econòmic per al sector de les bicicletes. A Catalunya es venen 21 bicicletes per cada 1.000 habitants, segons dades del 2012 (156.000 unitats entre 7 milions i mig de catalans). A la resta d'Espanya les dades són bastant inferiors, amb 16 unitats per cada 1.000 habitants (624.000 entre 39 milions i mig, sense incloure els catalans).
Els impulsors de la iniciativa al·leguen que aquest canvi portarà grans avantatges: fomentar el recurs de la bicicleta perquè la faci servir el 20% de la població suposarà una injecció econòmica de 500 milions d'euros per a Espanya. "Aquest model no seria solament un estímul molt fort per a l'ús de la bicicleta, sinó també impulsaria la indústria relacionada, milloraria el medi ambient i estalviaria costos administratius".

 "Volem que la gent vagi a la feina amb bici, però motivar des de dalt i convèncer els empresaris de les moltes avantatges que té per als seus treballadors", matisa. Rebeca Caneda Martínez porta des de juliol de 2012 anant a la feina amb bicicleta. Encara per sobre de l'estalvi hi havia el fet d'evitar l'ús del metro o el bus i l'estrès i la sensació d'anar corrent des de primera hora del matí ", explica aquesta responsable de comunicació. Des que no compra l'abonament mensual de transport, Caneda calcula que s'ha estalviat al voltant de 450 euros, tenint en compte el preu de la bicicleta, l'import que hagués pagat per l'abonament i les posades a punt i manteniment de les seves dues rodes.

Més: http://www.factorhuma.org/index.php?option=com_content&view=article&id=10859&Itemid=11&lang=ca